Nagłówek

Nawigacja

nawigacja
+

Aktualności

LA Times
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Proin tortor nisl, auctor quis blandit et, facilisis nec velit. Nunc ornare, metus in pellentesque pulvinar, ex leo egestas nisi, ut blandit ex diam eget dolor. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. Quisque consectetur porttitor urna vel lobortis. In vehicula ullamcorper pellentesque. Donec posuere ornare orci, non ultrices risus auctor ac. Maecenas vel iaculis odio.
Ogłoszenia
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Proin tortor nisl, auctor quis blandit et, facilisis nec velit. Nunc ornare, metus in pellentesque pulvinar, ex leo egestas nisi, ut blandit ex diam eget dolor. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. Quisque consectetur porttitor urna vel lobortis. In vehicula ullamcorper pellentesque. Donec posuere ornare orci, non ultrices risus auctor ac. Maecenas vel iaculis odio.

Nowe postacie

Nowe postacie

26 stycznia 2001

Kultura MASOWA

Kultura medialna odnosi się do zachodniego społeczeństwa kapitalistycznego, które powstało i rozwijało się od XX wieku pod wpływem środków masowego przekazu. Nawiązuje do wpływu i wskazówek intelektualnych mediów (przede wszystkim telewizji, ale także prasy, radia i kina) nie tylko na opinię publiczną, ale także na gusta i wartości. Termin kultura mediów przekazuje ideę, że kultura jest produtem mediów i za ich pośrednictwem jest przekazywana. Innym terminem jest kultura obrazu, utożsamiana z telewizja. Kultura popularna - powszechnie uznawana przez członków społeczeństwa za zbiór praktyk, przekonań i przedmiotów dominujących w społeczeństwie w danym momencie, najbardziej rozpowszechniona w danym czasie. Obejmuje działania i uczucia powstałe w wyniku interakcji z tymi dominującymi obiektami. Przed XX wiekiem kulturą popularną była kultura ludowa. współcześnie jest silnie inspirowana mediami, których przekazy wpływają na życie codzienne ludzi w danym społeczeństwie. kultura popularna nie jest zatem kulturą masową, choć zwykle zazwyczaj jest z niej wytwarzana (John Fiske): masowa, medialna - tylko i wyłącznie kultura tworzona przez media, towarowość kultury; popularna - powstaje w państwach, gdzie władza rozłożona jest nierównomiernie: dominujący (bogaci, wpływowi) vs zdominowani (biedni, podporządkowani tworzący kulturę oporu). Kultuę popularną tworzą ludzie, nawet gdy posiłkują się kulturą medialną czy masową, które podały im władze POJĘCIA ZWIĄZANE Z KULTURĄ MASOWĄ ekskorporacja - proces, w którym produktry kultury masowej (medialnej) są zmieniane przez grupy podporządkowane lub przekształcane są i włączane w ich własną kulturę; subientising - w Polsce nazywamy czasem “antyreklamą”, stanowi połączenie dwóch angielskich słów: survient - dywersja i advertising - reklama; najczęściej skupia się na billboardach i plakatach, dlatego bywa uznawany za akt wandalizmu; polega na zmianie pierwotnego przekazu reklamy przy zachowaniu oryginalnego kształtu i wyglądu oraz całości lub części tekstu, przechwytuje styl i sposób działania oryginału, ale dodaje coś od siebie - zmiany bywają niewielkie, ale siła ich przekazu jest ogromna inkorporacja - proces przejęcia znaków wyrażających protest podporządkowanych przez grupy dominujące culture jamming - termin określający artystyczne lub społeczne działanie, w którym wykorzystuje się te same środki, fragmenty, bądź elementy ikonografii przedmiotu, dzieła sztuki ,aby wytworzyć nowe dzieło, przedmiot, którego znaczenie często stoi w opozycji do znaczenia oryginału

Brak komentarzy

Prześlij komentarz